microsoftimagine perspektywy2 bis

tescorobotykaiprogramowanie

Szczęśliwe numerki dzisiaj to:

stypendia

 

 

 

biblioteka

Kącik Przedsiębiorcy

mikroporady

Smaller Default Larger

Nasz uczeń laureatem międzynarodowego konkursu programistycznego High School Programming League

Jak już wcześniej informowaliśmy nasz uczeń Artur Grochowski z klasy III i Technikum Informatycznego znajdował się w czołówce prestiżowego międzynarodowego konkursu programistycznego High School Programming League.
Miło nam jest poinformować, że konkurs zakończył się a Artur znalazł się w gronie laureatów. Ostatecznie zakończył zmagania na wysokim 12 – tym miejscu na 589 uczestników tego konkursu. Ranking pod adresem http://hs.spoj.pl/ranks/. GRATULUJEMY !

Poniżej krótka informacja od Artura o samym konkursie.

 

Konkurs nie należy do krótkich, w zasadzie bardziej przypomina maraton, ponieważ składa się z 4 serii, z czego każda trwa cały miesiąc. W skład jednego etapu wchodzi 5 zadań o zróżnicowanym stopniu trudności (który również rośnie wraz z następnymi zestawami). Niektóre z nich można rozwiązać "na chłopski rozum", inne wymagają nieco pomysłowości, a jeszcze inne wysokiej wiedzy algorytmicznej/matematycznej (tak, matematyka to podstawa przy tworzeniu algorytmów). Część problemów można rozwiązać na kilka sposobów, tzn. czasami za samo rozpoznanie problemu można uzyskać koło dwóch punktów, za lepsze rozwiązanie, lecz nadal mało wydajne 4-6, natomiast 10 punktów otrzymuje się za rozwiązanie efektywne (nie zawsze wzorcowe, ale przeważnie). Warto również zauważyć, że maksymalny rezultat za serię to 50 punktów (5 zadań po 10 punktów), jednakże taki wynik może uzyskać jedynie osoba, która jest najlepsza w danym etapie. Różnicującym uczestników problemem jest zadanie typu challange (jedno na etap), które nie posiada jasno określonego maksymalnego rezultatu i jedynie najlepsza osoba otrzymuje dziesięć punktów, a reszta proporcjonalnie mniej. Problemy są różnego charakteru, czasem liczy się szybkość algorytmu, czasem brakuje pamięci, a czasami to i to. Zadania mogą być rozwiązywane w wielu językach (dodatkowo co roku występuje także "podkonkurs" polegający na rozwiązaniu wyznaczonego zadania w jak największej ilości języków), zaczynając od Assemblera, a kończąc na Whitespace.

Przeczytaj wywiad z Arturem.