tescorobotykaiprogramowanie

mikroporady

Smaller Default Larger

Mechanik w Berlinie

Mechanik w Berlinie-22Już w listopadzie zebrała się grupa uczniów, którzy wiosną chcieli zwiedzić stolicę Niemiec. Chęci były, ale z 97 hosteli i schronisk młodzieżowych otrzymaliśmy informację o braku wolnych miejsc. Na nasze szczęście jakaś grupa anulowała rezerwację a my wskoczyliśmy na jej miejsce. W Berlinie spędziliśmy 3 dni, mając okazję zwiedzić miasto oraz poczuć jego klimat.
Poniedziałek, 22.05. – po odśpiewaniu „Roty” (miny pozostałych podróżnych na pilskim dworcu- bezcenne) o godz. 5:19 ruszyliśmy w kierunku Berlina, gdzie zwiedziliśmy pod kątem technicznym Stadion Olimpijski. Byliśmy w szatni zawodników oraz w boksach dla VIP-ów.

Tego dnia największą atrakcją okazało się jednak być „pedales”, czyli zwiedzanie na dwóch kółkach historycznych miejsc w  Poczdamie. Po powrocie do Berlina, na Dworcu Głównym, czekała nas kolejna „atrakcja”. Przypadkowo znaleźliśmy się pomiędzy grupą demonstrujących kobiet a oddziałem policji. Na kolację udaliśmy się do dzielnicy Neukölln, gdzie mogliśmy się przekonać, jak naprawdę wygląda wieczorne życie w tym mieście.  Po pokonanych 17 km pieszo oraz 20 km rowerem udaliśmy się na zasłużony odpoczynek.
Wtorek – 28,83 km.  Zwiedziliśmy Classic Remise, Wyspę Muzeów, Neues Museum z popiersiem Nefretete oraz Alexanderplatz. Na obiad wybraliśmy tradycyjne danie kuchni niemieckiej – kebap u Mustafy. Pozostali skusili się na „Eintopf” w ratuszu w Kreuzbergu. Kolejnym punktem programu było Muzeum Techniki a po nim lody przy dawnym przejściu granicznym Checkpoint Charlie. Wieczorem udaliśmy się do Reichstagu. Tym razem zwiedziliśmy m.in. salę plenarną oraz testowaliśmy mikrofony, zasiadłszy za stołem zarządu partii SPD. Wizytę w Reichstagu zakończyliśmy podziwianiem miasta z kopuły. Tego dnia udaliśmy się również pod Bramę Brandenburską, pod Pomnik Ofiar Holocaustu oraz na Plac Poczdamski.
Środa – dokonaliśmy cennego odkrycia: 200 m od naszego hostelu znajdował się supermarket. W dni poprzednie targaliśmy zakupy z innych dzielnic. ;) Tego dnia zwiedziliśmy Berlin Zachodni. Byliśmy w Berlińskim Zoo i Aquarium, w Europa Center, na Dworcu Zoo oraz pod Kościołem Pamięci Fryderyka Wilhelma. Niestety to co dobre, szybko się kończy i w godzinach wieczornych wróciliśmy do Piły.